Volvo ogłasza nowy rekord globalnej sprzedaży w 2023 r.
Najwyższy jak dotąd rekord sprzedaży wyraźnie pokazuje, że Volvo oferuje silne zelektryfikowane portfolio w połączeniu z bardziej stabilnym łańcuchem dostaw.
Elektryczność przyciąga
Ponadto Volvo Cars odnotowało znaczny wzrost sprzedaży swoich zelektryfikowanych samochodów. W ubiegłym roku udało się sprzedać 113 419 w pełni elektrycznych samochodów, co stanowi wzrost o 70% w porównaniu z 2022 rokiem. Sprzedaż hybryd plug-in wyniosła 152 561 sztuk, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z 2022 rokiem. W pełni elektryczne samochody sprzedane w 2023 r. stanowiły łącznie 16% całkowitej sprzedaży wszystkich samochodów Volvo w tym roku.
W samym grudniu Volvo sprzedało łącznie 76 015 samochodów na całym świecie, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z grudniem poprzedniego roku. W Europie w roku 2023 sprzedano łącznie 294 794 samochody. Jest to wzrost o 19% w porównaniu do roku 2022. Gama Recharge Volvo z w pełni elektrycznymi lub hybrydowymi układami napędowymi typu plug-in stanowiła 59% wszystkich samochodów sprzedanych w tym regionie w ubiegłym roku.
Jeszcze lepsze wyniki w Czechach
Rynek czeski odnotował jeszcze większy procentowy wzrost sprzedaży - o 31% w porównaniu do 2022 roku. Spośród 3 195 sprzedanych samochodów, 118 było w pełni elektrycznych (wzrost o 10% w porównaniu z 2022 r.), a 498 z napędem hybrydowym plug-in (wzrost o 101% w porównaniu z 2022 r.), co stanowi 74% wzrost liczby modeli Volvo Recharge sprzedanych na rynku krajowym w porównaniu z rokiem poprzednim.
W Stanach Zjednoczonych w 2023 r. zostanie sprzedanych łącznie 128 701 pojazdów, co stanowi wzrost o 26% w porównaniu z 2022 r. Sprzedaż pojazdów z serii Recharge wzrosła o 28% rok do roku, a także stanowiła 28% wszystkich pojazdów Volvo sprzedanych w USA w tym roku. W Chinach sprzedaż wzrosła o 5% w porównaniu do 2022 roku, co oznacza, że w 2023 roku sprzedanych zostanie łącznie 170 091 samochodów. W okresie od stycznia do grudnia łączna sprzedaż pojazdów Recharge wzrosła o 26%.
Najlepiej sprzedającym się modelem w 2023 roku było Volvo XC60, które sprzedało się w liczbie 228 646 sztuk (2022: 195 338), następnie Volvo XC40, które sprzedało się w łącznej liczbie 200 670 sztuk (2022: 169 206), podczas gdy Volvo XC90 zajęło trzecie miejsce z łączną liczbą 107 549 sprzedanych sztuk (2022: 97 130).
Źródło: VCCR