Sprzedaż Volvo wzrosła o 10% w październiku
Firma sprzedała łącznie 569 019 pojazdów od stycznia do października 2023 r., co stanowi wzrost o 18% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r.
.
W październiku zelektryfikowane modele Volvo Recharge z w pełni elektrycznymi lub hybrydowymi układami napędowymi typu plug-in stanowiły 36% wszystkich samochodów sprzedanych przez Volvo Cars na całym świecie. Sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych wzrosła o 29% rok do roku, stanowiąc 18% całkowitej sprzedaży marki, w porównaniu z 12% w październiku 2022 r.
.
W samej Europie sprzedaż wzrosła do 24 892 pojazdów, o 13% w porównaniu z październikiem ubiegłego roku. W tym regionie pojazdy zelektryfikowane Recharge stanowiły 55% całkowitej sprzedaży w tym miesiącu.
Październikowa sprzedaż pojazdów Volvo w USA wzrosła o 19% rok do roku i wyniosła 11 296 sprzedanych pojazdów. W październiku w USA odnotowano 49% wzrost sprzedaży pojazdów w całości elektrycznych, a modele Recharge stanowiły 27% wszystkich sprzedanych pojazdów Volvo.
Krzywa sprzedaży w Chinach pozostała na poziomie w październiku w porównaniu do tego miesiąca ubiegłego roku, z łączną liczbą 15 041 sprzedanych pojazdów. Jednak sprzedaż samochodów Recharge wzrosła o 27%.
W październiku Volvo XC60 stało się najlepiej sprzedającym się modelem marki z łączną sprzedażą 20 212 (2022: 17 531), a następnie Volvo XC40, które sprzedało się w sumie 17 022 (2022: 14 883), oraz Volvo XC90 z 7 961 (2022: 7 651) sprzedanych.
Źródło: VCCR